Сподіваємось, що інформація, яку Ви отримаєте,
допоможе усвідомити важливість дошкільної освіти.

КОНСУЛЬТПУНКТ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ


Т Е С Т
(за допомогою цього тесту Ви можете оцінити підготовленість Вашої дитини до школи)
Відповідайте на запитання «так» або «ні»
1. Чи часто Ваша дитина заявляє про своє бажання йти до школи?
2. Вашу дитину найбільше цікавлять атрибути школи (портфель, книжки, нове «доросле» становище), аніж можливість більше довідатися нового й багато чого навчитися?
3. Ви вважаєте, що Ваша дитина досить посидюща й уважна навіть під час виконання не дуже привабливого для неї завдання?
4. Ваша дитина товариська як з дітьми, так і з дорослими?
5. Ви не впевнені в тім, що Ваша дитина здатна добре запам’ятати й виконати усне доручення ( наприклад, по телефону)?
6. Ваша дитина жодної хвилини не може побути на самоті й зайнятися чимось самостійно?
7. Іграшки й особисті речі Вашої дитини завжди розкидані, й Ви стомилися нагадувати їй, що потрібно їх прибирати?
8. Чи вміє Ваша дитина рахувати до десяти й назад?
9. Чи вміє Ваша дитина порівнювати числа і предмети?
10. Чи здатна Ваша дитина додавати й віднімати в межах десяти?
11. Чи знає дитина прості геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал)?
12. Чи вміє дитина визначати істотні ознаки в предметах ( наприклад, у птаха є дзьоб, пір’я)?
13. Чи може Ваша дитина об’єднати одним словом поняття одного виду, роду, характеру ( наприклад, назвати одним словом «взуття» слова «туфлі», «черевики», «чоботи»)?
14. Чи може Ваша дитина знайти слова з протилежним змістом до запропонованого слова ( «весело» - «сумно»)?
15. Чи вміє вона скласти розповідь за 5-7 картинками?
16. Чи знає Ваша дитина літери та чи вміє читати по складах?
17. Ваша дитина з напруженням і без будь-якого задоволення декламує вірші й розповідає казки?
18. Чи правда, що Ваша дитина не досить упевнено користується кульковою ручкою?
19. Ваша дитина любить майструвати, користуючись клеєм, ножицями, інструментами?
20. Їй подобається розфарбовувати або малювати?
21. Малюнки Вашої дитини, як правило, неохайні й не завершені?
22. Ваша дитина без особливої праці може зібрати розрізану на кілька частин картинку?
23. Чи може Ваша дитина знайти слово до запропонованого слова так, щоб вони були пов’язані за змістом, як пов’язані слова в зразку (наприклад, зразок: «дерево - гілки», до слова «книжка» необхідно назвати слово «сторінки»)?
24. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина не допитлива й погано обізнана?
Порівняйте свої відповіді з ключем.
Ключ відповідей:
***Якщо на запитання 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 22, 23 Ви відповіли «так», то зарахуйте по 1 балу за кожну відповідь.
***Якщо на запитання 2, 6, 7, 17, 18, 21, 24 Ви відповіли «ні», то зарахуйте ще по 1 балу за кожну відповідь. Підрахуйте загальну кількість балів.
Якщо сума відповідей становить:
20-24 бали, то поздоровляємо! Ваша дитина готова до школи. Будьте певні, що їй буде легше справлятися зі шкільними труднощами. Подбайте про те, щоб у неї не зник інтерес до школи й до отримання нових знань.
15-19 балів, Вам належить приділити більше уваги своїй дитині, зміст запитань або завдання в них допоможуть Вам обрати потрібний напрям роботи з дитиною. Не засмучуйтеся, Ваша дитина майже готова до навчання в школі.
14 і менше балів, кращою порадою для Вас буде приказка: «Терпіння і труд усе перетруть». Ваша дитина чекає допомоги й співпраці. Пориньте разом із нею в розвивальні, цікаві ігри. Усе це допоможе дитині досягти успіху й піти до школи підготовленою.



Пам’ятка для батьків першокласника
1. Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем.
Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.
2. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.
3. Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися.
Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.
4. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
5. Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі.
Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.
6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху.
У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка ("Молодець!", "Ти так добре впорався!") здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.
7. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його учбових справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
8. Зі вступом до школи в житті вашого малюка з'явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель.
Поважайте думку першокласника про свого педагога.
9. Навчання - це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять. 












Поради батькам
"Ваша дитина йде до школи"
           Школа, Свято першого дзвоника, перша вчителька, які емоції зараз у вас дорослих викликають ці слова? Адже відтоді, коли ви вперше перетнули поріг школи, минуло стільки часу. Протягом багатьох років ви не згадували про школу або ж лише іноді згадували її — коли зустрічались з колишніми шкільними друзями, святкуючи річниці закінчення школи, або, спілкуючись з друзями, діти яких уже ходять до школи. Школа вам видавалась далекою аж досьогодні, коли настав час вашій дитині йти до першого класу. Чи то час так стрімко спливає, чи діти занадто швидко виростають?
          Ваша дитина незабаром йтиме до школи, а вам здається, що нещодавно ви возили її у візочку, вчили ходити та їздити на триколісному велосипеді, раділи її першим словам, добирали всілякі відповіді на численні запитання.
          А чи готова дитина йти до школи? Віддавати її в школу в 6 років, або, може, варто почекати ще рік? Як допомогти дитині пристосуватись до нових для неї умов шкільного навчання? Ці питання не можуть не хвилювати батьків дошкільнят. Але дати правильну відповідь навіть досвідченим батькам не завжди легко.
Запам’ятайте, ваша дитина готова йти до школи, якщо:
— правильно вимовляє всі звуки;
— замість молочних зубів виросли (або ростуть) постійні;
— має добрий зір та слух;
— має гарний апетит та міцний сон;
— уміє користуватись ножицями;
— правильно зауважує, що відбувається довкола;
— полюбляє слухати оповідання, що ви їй читаєте, вміє їх переказати;
— уміє малювати;
— уважно переглядає дитячі фільми і вистави, вміє розповісти, що їй сподобалось;
— уміє відгадувати прості загадки;
— охоче грається з дітьми;
— прибирає за собою іграшки;
— уміє складати пазли і конструктори;
— не плаче і не сердиться, коли програє у настільних іграх;
— не соромиться в присутності інших людей.
            Ваша дитина йде до першого класу, ви відчуваєте хвилювання, ра­дість, ви переживаєте, бажаєте того, щоб дитина знайшла спільну мову з новим оточенням, полюбила школу та вчительку, опанувала найкращі навички у роботі, а також здобула якомога більше знань, познайомилася з новими друзями, стала відповідальною, була хорошим учнем… Чи все це їй удасться? Адже занадто вимогливе ставлення батьків до дітей породжує страх, опір, схильність до брехні. А батьки, які дозволяють своїй дитині все, ризикують, що дитина виросте розбещеною, свавільною, пасивною, матиме завищену самооцінку. В обох випадках дитині буде складно увійти до шкільного середовища і колективу однокласників. Саме такі діти можуть забути виконати домашнє завдання, покласти книжку або зошит до портфеля та залишити їх у школі, вони почуваються невпевнено і бояться нового оточення.
          Існує один принцип, на якому мусить ґрунтуватися батьківське ставлення до дитини це — батьківська любов, увага, розуміння, послідовність, терпіння, віра, підтримка і заохочення. Дитина, яка отримує це від батьків, йде до школи підготовленою і їй там легше освоїтися.
         
Щоб дитина була готовою до свого першого шкільного року, забезпечте їй:
— здорову сімейну атмосферу;
— багато любові;
— вашу активну участь у процесі розвитку;
— достатню кількість ігор.
       Допоможіть дитині навчитися:
— користуватись органами чуття — спостерігати за оточуючими, слухати звуки, розрізняти запахи;
— зосереджувати увагу на об’єктах і словах;
— помічати відмінності у формі, розмірі і кольорі;
— орієнтуватись у часі і просторі;
— набути певних гігієнічних, робочих і культурних навичок;
— добре розвинути мовлення й успішно спілкуватись з оточуючими;
— тренувати пам'ять і мислення;
— розвинути цікавість і уяву.

ОПИТУВАЛЬНИК ДЛЯ БАТЬКІВ
“РІВЕНЬ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ”.

         І. МИСЛЕНННЯ І МОВЛЕННЯ.
1.     Чи вміє дитина скласти розповідь з відображенням минулого, теперішнього, майбутнього часу?
а) уміє, належним чином;
б) так, за допомогою навідних питань;
в) не може, губиться сюжет.
2.     Чи запитує дитина про слова, події, походження речей, причини явищ?
а) завжди виявляє зацікавленність;
б) іноді, коли виявляє інтерес;
в) рідко.
        
         ІІ. МОТОРИКА.
1.     Чи може дитина зафарбовувати площу олівцем, невиступаючи за контур.
а) так, завжди;
б) уміє, але робить не завжди;
в) часто перетинає лінію, багато пробілів.

         ІІІ. УВАГА. ПАМ`ЯТЬ
1.     Чи запам`ятовує дитина невеликі за обсягом вірші?
а) так, швидко;
б)після багатьох повторень;
в) зрідка, ненадовго.
2.     Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію картинок, а потім одну прибрати.
а) уміє;
б) уміє, але іноді доводиться нагадувати;
в) неуважна, часто відволікається.
        
         ІV. СОЦІАЛЬНІ КОНТАКТИ.
1.     Чи бере дитина участь в спільних іграх, дотримується правил гри?
а) уміє, належною мірою;
б) уміє, але іноді порушує правила;
в) не вміє грати з іншими дітьми.
2.     Чи знає дитина правила спілкування з дорослими (називає їх на “Ви”, не перебиває, виконує їхні прохання, не ініціює тон бесіди)?
а) виконує постійно;
б) часто виконує;
в) дуже рідко.

V.   ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ.
1. Якщо дитина ставить запитання, чи завжди вона вислуховує відповідь?
а) зазвичай з інтересом вислуховує пояснення;
б) іноді неслухає, відволікається;
в) іноді запитує просто так, не вимагаючи відповіді.
2. Чи прибирає дитина свої іграшки, книжки, олівці, зошити?
а) завжди прибирає;
б) завжди прибирає після нагадування;
в) не прибирає.

ПІДСУМКИ:
Варіант “а” відповіді у кожному запитанні оцінюється у 3 бали;
              “б” - у 2 бали;
              “в” - у 1 бал.

РІВЕНЬ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ:
-       високий — 30 — 24 б;
-       достатній — 23 — 20б;
-       середній — 19 — 17б;

-       низький — 16 б. І нижче.

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".
• Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
• Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
• Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".
• Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
• Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
• Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
• Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.
• Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
• Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.





Підготовка руки дитини до письма
          Підготовка руки дитини до письма починається задовго до проходу до школи. Це відбувається і тоді, коли маленьке дитинча захватує іграшку, під час різних ігор з пальчиками малюка, масажу кінчиків пальців, ліпки з пластиліну, глини, тіста та багатьох інших вправ, які допоможуть майбутньому учню красиво писати, не відчуваючи втоми та негативних емоцій.
          Важливо зразу навчити дитину правильно тримати предмет, яким вона пише або малює. А це, як доводить практика, залишається без належної уваги дорослих. Дитина закріплює неправильну навичку користування письмовим приладдям під час малювання, письма друкованими буквами, штриховки. Іноді батьки говорять: «От піде до школи - вчителька навчить», забуваючи про те, що дитина вдома найчастіше буває з вам сам на сам, а в класі під час уроку в одної вчительки 20-30 дітей. Чи можна зразу охопити зором таку кількість дитячих рук. Навіть, якщо це вдається, одним зауваженням учню обійтися не можна. Адже перевчити набагато складніше, ніж навчити зразу.
          Іноді батьки говорять: «Нехай пише, як йому чи їй зручно». Але правила користування ручкою (олівцем) розроблялися недаремно: в них є обов'язковою правильна посадка дитини, збереження зору, розвиток певних м'язів руки, здатних витримати максимальне навантаження сьогодні та в майбутньому.
            А як же правильно?
         Ручка, якою дитина пише, лежить на верхній фаланзі середнього пальця, фіксується великим і вказівним, великий палець розташований декілька вище вказівного; опора на мізинець; середній і безіменний розташований майже перпендикулярно краю столу. Відстань від нижнього кінчика ручки до вказівного пальця 1,5 - 2 см. Кінець ручки орієнтований на плече. Кисть знаходиться в русі, лікоть від столу не відривається. Далі слід простежити за тим, як дитина пише, чи правильно виконує цю дію.
          Можна використовувати такий методичний прийом. Поміняйтеся з дитиною ролями. Нехай вона керує вашими діями, підказуючи, якщо ви щось робите не так. Цей прийом концентрує увагу на елементах виконуваної роботи і ефективніше організовує навчання. Потім дитина діє самостійно. Підказка має бути мінімальною і поступово зводитися нанівець.
          Контроль навику письма у дитини бажано провести до того, як їй виповниться чотири роки, щоб мати запас часу для виправлення неправильного навику перед вступом до школи. Займатися шестирічне дитя може не більше двадцяти хвилин.  
             Як розпізнати неправильний навик?
           Про неправильному навику письма говорять наступні деталі:
• Неправильне положення пальців: дитина тримає ручку «пучкою», «жменею», «кулаком», великий палець нижче вказівного або розташований перпендикулярно до нього, ручка лежить не на середньому, а на вказівному пальці.
•  Дитина тримає ручку дуже близько до її нижнього кінчика або дуже далеко від нього.
•  Верхній кінчик ручки направлений убік або від себе.
•  Кисть жорстко фіксована.
•  Дуже сильний або слабкий натиск при письмі і малюванні.
Вас повинно насторожити, якщо дитина активно повертає аркуш при малюванні і розмальовуванні. В цьому випадку малюк не уміє змінювати направлення лінії за допомогою пальців.
Якщо дитина малює дуже маленькі предмети, то це може свідчити про жорстку фіксацію кисті руки. Це можна перевірити, запропонувавши намалювати одним рухом коло діаметром 3-4 сантиметри (за зразком). Якщо дитина має схильність фіксувати кисть на плоскості, вона не впорається з цим завданням: намалює замість кола овал, коло значно меншого діаметру або малюватиме його в декілька прийомів, пересуваючи руку або повертаючи аркуш.
     Як виправити?
Для виправлення неправильного навику письма можна скористатися наступними прийомами.
•  На верхній фаланзі безіменного пальця можна поставити крапку, пояснивши дитині, що ручка повинна лежати на цій крапці.
•  Намалювати на ручці межу, нижче за яку не повинен опускатися вказівний палець.
•  Якщо жорстко фіксована рука, то може допомогти обведення або малювання крупних фігур, розміром в третину альбомного аркуша, без відриву руки.
•  Якщо до школи ваша дитина довго застібає ґудзики, не вміє зав'язувати шнурки, часто упускає що-небудь з рук, вам слід звернути увагу на сформованість навику письма.
Як розвинути дрібну мускулатуру руки дитини
•  Розминати пальцями тісто, глину, пластилін, м'яти поролонові кульки, губку.
•  Катати по черзі кожним пальцем дрібні намистини, камінчики, кульки.
•  Ляскати в долоні тихо, голосно, в різному темпі.
•  Нанизувати намистини, ґудзички на нитки.
•  Зав'язувати вузли на товстій і тонкій вірьовках і шнурках.
•  Заводити будильник, іграшки ключиком.
•  Штрихувати, малювати, розфарбовувати олівцем, крейдою, фарбами, ручкою і так далі.
•  Різати ножицями.
•  Конструювати з паперу (орігамі), шити, вишивати, в'язати.
•  Робити пальчикову гімнастику.
•  Малювати узори по клітинках в зошиті.
•  Займатися на домашньому стадіоні і снарядах, де потрібний захват пальцями (кільця, щаблина та інші).

     Успіхів вам, шановні дорослі, у відповідальній справі - підготовці дитини до школи.






Підготовка руки дошкільника до письма
Учити дитину правильно сидіти підчас письма, правильно тримати ручку й орієнтуватися в просторі необхідно починати вже у підготовчий дошкільний період. Коли почнеться безпосередньо письмо — нова й важка для дитини діяльність — зробити це буде значно складніше.
У дітей, які вступають до першого класу, ще недостатньо розвинені м’язи кисті руки, координація рухів пальців, передпліччя та плечової частини руки, яка пише. Діти цього віку ще слабко орієнтуються в просторі й на площині. Більшість із них плутаються в розрізненні правого та лівого боків, особливо стосовно інших людей. Навіть учні першого класу, які стоять обличчям до вчителя і бачать, як він піднімає праву руку, швидше за все, піднімуть ліву. До семи років уже 75% дітей можуть правильно визначити праву й ліву руку іншої людини, з якого б боку вони на неї не дивилися. До восьми років із цим завданням здатні впоратися 95% дітей. Найбільші труднощі вироблення цієї навички викликає в ліворуких дітей. Уміння розрізняти праву й ліву сторони — це важлива передумова для багатьох видів навчання, тому відпрацьовуванню цієї навички необхідно приділяти достатньо часу, проводячи заняття з дитиною у формі різних ігор і вправ.
Труднощі в письмі пов’язані, насамперед, не із самим написанням елементів літер, а з непідготовленістю дітей до цієї діяльності. Тому в підготовчий період дуже важливо використовувати деякі вправи, які б поступово готували руку дитини до письма (корисні, до речі, як для ліворуких, так і для праворуких дітей).
Дітям дошкільного віку дуже подобаються книжки-розмальовки — найпростіший і найефективніший спосіб підготовки руки дитини до письма. Розфарбовуючи картинки, які сподобалися, дитина вчиться тримати в руці олівець, використовувати силу натискання. Це заняття тренує дрібні м’язи дитячої руки, робить її рухи більш сильними та координованими. Найкраще користуватися кольоровими олівцями, а не фломастерами, тому що останні занадто м’які для малювання і не вимагають докладання навіть незначних зусиль.
Можна запропонувати дитині копіювати малюнки, які сподобалися (сюжетні картинки, різні орнаменти) на прозорий папір або через копіювальний папір. Особливо корисні орнаменти й візерунки, тому що вони складаються з безлічі вигнутих ліній, що є гарною підготовкою руки дитини до написання прописних літер.
Не можна забувати також і про регулярні заняття із пластиліном і глиною: розминаючи, виліплюючи пальчиками фігурки із цих матеріалів, дитина зміцнює дрібні м’язи пальців.
Поряд із названими методами можна порекомендувати під час занять із дитиною нанизувати намисто, застібати та розстібати ґудзики, кнопки, гачки, зав’язувати та розв’язувати стрічки; перекладати трьома пальцями, які тримають ручку під час письма, дрібні іграшки; усмоктувати та висмоктувати воду піпеткою зі склянки, плести з ниток (наприклад, закладки) тощо.
Необхідно обов’язково робити гімнастику для руки:
• випрямити кисть руки і по черзі притискати підмізинний палець до мізинця, середній — до вказівного;
• випрямити кисть, щільно стиснути пальці й повільно притискати їх спочатку до третіх суглобів, потім до площини долоні;
• долоньку прикласти до столу і по черзі згинати середні, вказівні, великий пальці, інші пальці при цьому повинні поступово підніматися вгору;
• пальці розімкнути якомога ширше й повільно зімкнути їх;
• стиснути пальці в кулак і обертати кисть у різних напрямках;
• долоньку покласти на стіл, піднімати пальці по черзі, повторити у зворотній послідовності;
• затиснути ручку середнім і вказівним пальцем, згинати й розгинати ці пальці, стежити, щоб ручка не опускалася нижче великого пальця;
• однією рукою зібрати в кулак 10-15 олівців, що лежать на столі, беручи їх по одному, потім так само по одному покласти олівці на стіл;
• затиснути ручку другими фалангами вказівного й середнього пальців і робити «кроки» по поверхні стола.
Усі ці заняття прості, не вимагають спеціальної підготовки й організації, але є надзвичайно ефективними в підготовці руки дитини до письма.














Підготовка руки дитини до письма: поради батькам
Письмо - складний процес, який вимагає спільної роботи м'язів кисті, усієї руки, координації рухів всього тіла. Не кожен дорослий вміє красиво писати, що ж говорити про дітей?
Підготовка до письма - один з найскладніших етапів підготовки до школи. Це пов'язано як з психофізіологічними особливостями 5-6-річної дитини, так і з самим процесом письма. У дітей цього віку недостатньо розвинені дрібні м'язи руки, координація рухів недосконала, не сформована здатність до оцінки просторових відмінностей, від якої залежить якість написаного. Але ми, дорослі, і не повинні ставити собі за мету будь-що навчити дитину писати до школи, наша мета - підготовка руки до письма.
Існує багато ігор і вправ для розвитку моторики.
1. Ліплення з глини та пластиліну. Це дуже корисно, причому ліпити можна не тільки з пластиліну та глини. Якщо на дворі зима, - що може бути краще снігової баби або гри в сніжки. А влітку можна спорудити казковий замок з піску або дрібних камінчиків.
2. Малювання, розфарбовування картинок - улюблене заняття дошкільнят. Звернути увагу потрібно на малюнки дітей. Різноманітні вони? Якщо хлопчик малює тільки машини і літаки, дівчинка - схожих один на одного ляльок, то це навряд чи позитивно вплине на розвиток образного мислення дитини. Батькам необхідно урізноманітнити тематику малюнків, звернути увагу на основні деталі, без яких малюнок стає спотвореним.
3. Виготовлення виробів з паперу. Наприклад, виконання аплікацій. Дитині потрібно вміти користуватися ножицями і клеєм.
4. Виготовлення виробів з природного матеріалу: шишок, жолудів, соломи та інших доступних матеріалів.
5. Конструювання.
6. Застібання і розстібання ґудзиків, кнопок, гачків.
7. Зав'язування і розв'язування стрічок, шнурків, вузликів на мотузці.
8. Загвинчування і розгвинчування кришок банок і бульбашок.
9. Всмоктування піпеткою води.
10.Відкривання і закривання дверцят або скриньки.
11.Нанизування намистин і ґудзиків. Влітку можна зробити намисто з горобини, горішків, з насіння гарбуза і огірків, дрібних плодів.
12.Плетення кісок з ниток, вінків із квітів.
13.Всі види ручної творчості: для дівчаток - в'язання, вишивання і т.д., для хлопчиків - карбування, випалювання, художнє випилювання і т.д. Навчіть Ваших дітей усьому, що вмієте самі.
14.Перебирання круп. Насипати в невелике блюдце, наприклад, гороху, гречки і рису і попросити дитину перебрати. Для майбутніх першокласників це теж дуже корисне заняття.
15. «Показ» віршів. Нехай дитина показує руками все, про що йдеться у вірші. По-перше, так веселіше, а значить, слова і сенс запам'ятаються краще. По-друге, такий маленький спектакль допоможе дитині краще орієнтуватися в просторі і користуватися руками.
16.Театр тіней. Запросити малюка з'єднати великий і вказівний пальці, а решта розпустити віялом. Диво: на освітленій настільною лампою стіні з'явиться папуга. Якщо розправити долоню, а потім загнути вказівний палець і мізинець відставити, на стінці з'явиться собака.
17.Ігри в м'яч, з кубиками, мозаїкою.
               Всі ці вправи приносять потрійну користь дитині: по-перше, розвивають його руки, готуючи до оволодіння письмом, по-друге, формують у нього художній смак, що корисно в будь-якому віці, і,по-третє, дитячі фізіологи стверджують, що добре розвинена кисть руки "потягне" за собою розвиток інтелекту.



Немає коментарів:

Дописати коментар