Сподіваємось, що інформація, яку Ви отримаєте,
допоможе усвідомити важливість дошкільної освіти.

понеділок, 3 листопада 2014 р.


Маленька праця краща за велике безділля.
Дитяча праця таїть в собі
величезну силу.
Якщо дитина вклала
певні зусилля в працю
для інших людей
 і пережила у зв'язку з цим
 особисту радість,
вона не може стати
 недоброю людиною.
В.О.Сухомлинський
Дуже важливим моментом в системі трудового виховання В. А. Сухомлинського є  положення про те, що праця дозволяє найбільш повно і яскраво розкрити природні задатки і схильності дитини. Зміст праці в ДНЗ реалізується в різних формах організації: доручення, чергування, спільна, колективна праця.
 
Вихователі  молодших груп  організують трудову діяльність у формі доручень з використанням необхідного обладнання, залежно від виду практичної діяльності. Праця проходить під керівництвом вихователя. За допомогою доручень  вирішуються завдання не тільки трудового виховання, але й морального, фізичного, розумового і естетичного.
Доручення в молодших групах використовуються для підтримки інтересу до праці, бажання
працювати,  для навчання трудовим умінням і навичкам, для формування у дітей впевненості у своїх силах та здібностях,  для задоволення потреби в спілкуванні з дорослим,  для підготовки до інших форм організації праці.
Вихователь пропонує дітям через окремі доручення надавати один одному допомогу, послуги («Відсунути стілець, щоб
Сашкові було легше пройти до іграшок», «Допоможіть один одному засукати рукава» тощо). Так діти звикають розуміти суспільну спрямованість виконуваних доручень та оволодівають навичками позитивних взаємин. Вони також вчаться доводити справу до кінця, бачити результати своїх трудових зусиль.
В старшому дошкільному віці підвищуються вимоги до якості виконання трудових завдань і до самостійності дітей.  Вихователі розподіляють дітей за різними видами чергувань так, щоб кожна дитина по черзі виконувала обов’язки чергового на різних ділянках роботи . Дітей призначають черговими по двоє в різних видах чергувань.
В усіх групах  і на ігрових майданчиках вихователі створюють оптимальні умови для трудового виховання і самостійної діяльності дітей.
Особливу увагу в питаннях трудового виховання дітей педагоги приділяють взаємодії з батьками. Вихователі обмінюються з батьками рекомендаціями, порадами, думками щодо створення умов для організації трудової і самостійної діяльності дітей вдома і в дитячому садку. Батьки приймають активну участь в педагогічному процесі дитячого садка, у підготовці та проведенні свят, виготовлення атрибутів, костюмів, декорацій до них, виготовленні ігрового обладнання, дидактичних і розвиваючих ігор, посібників для занять.




















Немає коментарів:

Дописати коментар